Konfirmation

Idag konfirmerades min systeryster malin. Det var verkligen en jätte fin cermoni och kyrkan var jätte vacker!:) I En del av cermonin så fick konfirmanderna 1-10 rosor och sa något som hörde ihop med siffran, sedan gick de ut till bänkerna och gav sina rosor till sina familjemedlemmar. Malin hade en ros. Hon sa " En ros för att vi tror på en gud". När hon sedan kom till våran bänkrad gav hon rosen till mig! <3 jag tänkte verkligen på hur mycket hon betyder för mig! När de sedan sjöng en fin psalm så grät jag!
Jag har aldrig gjort något sådant förut! Jag blev bara så rörd och jag sa till lisa "ge mig en näsduk innan mascaran kladdar!"
Det är nog ingen som förstår hur jag kände, det var en blandning av masa olika saker, ledsen för att jag varit sur på henne, onger för vad jag gjort mot henne, kärlek för vad hon bertyder för mig, ilska för att jag slutat bry mig om henne så mycket som innan, glädje för att hon gav rosen till mig ( hon kunde mycket väl ha gett den till sin mamma som satt närmre, men hon sträckte fram den till mig), längtan till min konfirmation och hopp om att jag får gengälda nåt till henne.
Okej, tänker väl ni, en ros, so? Men som en bild som kan säga mer än tusen ord så sa den rosen mer än miljoner!<3

sjätte från höger

Längst till höger

Malin<3

Kommentarer
Postat av: E L E N A

Hejsan! Jag skulle vara väldigt tacksam om du kikade in i min blogg.

Idag kommer ämnet självförtroende tas upp och det skulle vara väldigt kul om du kom med en åsikt.

Alla tycker olika! =)

2009-04-26 @ 14:32:56
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: malinpaaliin

naw, får tårar i ögonen när jag läser dt! sjukt fint skrivet, jag älskar diiig<3333

2009-04-30 @ 10:07:11
URL: http://malinpaaliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0