Modellsaken del 2

Dagen därpå gick vi upp sent och åt frukost framför Tellyn
o, är man desperat efter bilder (A)
Malin är helt sick, hon ville leka srämmekurragömma och mitt tålamod till sånt år pyttelitet, så efter att ha kollat huset en gång blev jag frustrerad och började gnälla och sjunga. Tillsist kom hon fram. JAg gömde mig bakom en vägg för att skrämma henne. Hon skrämde mig. Bra gjort!
 Väl inne i Malmö mötte jag upp Mamma (och adam och norea, varför skulle de med? insamt att a med sig en massa syskon!) och sa hejdå till Malin som skulle träffa Marcus hennes nästkusin.
Jag &C:o gick runt på malmö frstivalen i ½ timme DET ÄR SÅ JÄVLA ÖVERREKLAMERAT JAG DÖR!

Okej, alla har sin stil, jag med men det här med att ha svarta leggins och neon färgade gummiband på vaderna, eller upp till knäna i vissa fall. JAG KLARAR INTE AV DET! Jag kan tycka att det är "okej"  att ha några kanske, lite diskreta, men aldrig rengbågens alla färger. inte okej.

Phu, behövde bara säga det!
Senare gick vi till Stay At och träffade de två tjejerna som höll allt. JAg fick först säta på mig ett par vita byxor, någon gråglansig topp och en grön lång slöja med stripor och KILKLACKAR. Asså det var jättekul när dom frågad det dagen innan, ifall jag kunde gå i klackskor. JAg svarade att I och  med att jag är så lång, så brukar jag inte gå i kilklackar och sånt, för jag behöver inte riktigt den dära extra centimetern, men jag kunde nog.
Sen fick jag testa kanske fem andra uppsättningar och några av dem var riktigt coola. HElt sjuka, men riktigt fräcka!
Och sen var det det hära med att gå, de första gångerna måste jag mer eller mindre ha sett ut som bambi, men det gick bättre och bättre, känndes det som. En av tjejerna filmade och fotade kläderna.


(Bilden har verkligen inget att göra med texten, den är bara för att lätta upp den så att den inte ser lika lång ut

När det var klart åkte jag hem och jag gick på högvarv hela tiden. Asså något som är HELT INSANE är att jag satte sms signalen till en dunk låt och på jätte hög volym för att höra när ag fick smset. JA, ni fattar nog. Men jag so jätte konstigt, lätt, djupt, vaken och pigg, jätte trött. Men ändå så hörde jag inte när jag fick smset. Jag kollade vid fem imorse och så att jag hade fått det. Där stod det typ Att de hade funderat fram och tillbaka och att de kände att jag skulle behöva bli lite mer van (vilket faktiskt är sant, de fick säga till mig varje gång jag gick :(( Men jag har ju aldrig gått catwalk eller i så höga klackar! Mamma sa iallafall att jag var jätte duktig och lärde mig snabbt (A) ) men ville ha mig som eserv och skulle ringa om jag behövdes. Annars hoppades de att vi skulle ses någon gång i i framtiden.

Det var det, för er som undrade (ALIDA)

Okej, man skulle kunna tro att jag blev jätte besviken, men nej. Inte alls så mycket som jag kunnat trott. Visst hade det varit hr kul som helst att få vara med, men att några random kommer fram till en på stan där det finns hur många söta tjejer som hälst och frågar ifall man vill testa käde för en klädvisning. Att bara höra det... IT MADE MY DAY BIGGGGGGOO!!! och at sedan få höra att de verkligen är intresserade av att ha med en i visningen är också underbart, och testa kläder, det är så overkligt och jag tänkte hela tiden att detta inte är seröst, nån måste driva med mig! Men nej, det var seriöst.
Härligt slut på sommarlover iallafall!

PUSSHEJ!

100% sanning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0