Lundaspelen dag 2

Sista matchen i gruppspelet idag då. Och vi förlorade inte! :) (Nu sitter ni där och är jätteglada för vår skull, vilket jag uppskattar men...) Vi gick ändå till B-slutspel!
För er som kollat på resultaten: De stämmer inte! Jag vet inte varför det står att vi förlorade med 9-7, för det gjorde vi inte! Vi spelade faktiskt till och med lika! 11-11 slutade matchen.
Inte nog med att de skriver fel på hemsidan, vi hade kunnat vinna matchen om det inte var för dommarna som var alldeles för petiga och stänga! Oyten 1 fick inte mindre än 7 straffar! Vi fick fyra tror jag men ändååå!!! 7+4=10 straffar på 30 min! Det är inte normalt.

(Kan Lendo sluta spela upp sin radioreklam dubbla gånger eller?!)

Så B-slutspel nu då som kommer att spelas i Bjärrehovs hallen i Bjärred imorgon halv ett. Jag är sjukt pepp på att spöa skiten ut B-slutspels lagen. Asså RIKTIGT pepp!



Min "Outfit". Tönt. Mina matchkläder, ja! The big question: varför har inte jag som alla andra spelare ett nummer på tröjan? Här finns det ett par anledningar:
  • Den gråa matchtjocketröjan är ful.
  • Hyser ingen respekt! Motspelarna skrattar mer åt hur man ser ut som ett missfoster med pyttelitet huvud igemförelse med tröjans gigantiskt pösiga storlek
  • Förjäkla varmt att spela med en klumpig långärmad tjocketräja och ett par mjukisbyxor! No way!
  • Denna svarta tröja är egentligen resten av lagets uppvärmningströja, men man tar vad man har och denna passar bäst
  • Bra att ha en tröja som resten av laget har ifall man skulle ha råkat glömma sin tröja hos sin pappa när man är hos mamma t.ex.
  • Kan "ärva" tröjor från de andra spelarna som ändå inte använder sina (okej, den var snarlik svaret ovan)
  • Den fula, varma, äckliga, klumpiga, ännu fulare gråa tjocketräjan är helt enkelt borta. Gone with the wind så att säga. Tyvärr
Den svarta är alltså mycketmycket bättre!

Viktigt: Jag sov till halv ett och väcktes av väckarkolckan! Detta har aldrig hänt mig innan! :O Snacka om att dan var förstörd, solen höll ju på att gå ner!
Men för att få lite energi och tänka klarare smakade jag lite på vårt pepparkakshus. Resulterade i att det numera ser ut såhär:

Före:

Efter:


Usch! det ser ut som om någon skjutit på det :/
Hoppas inte resten av familjen märker något

Nu ska jag snart sova! Tidig samling imorgon ju ;]

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: idamaaarkohlm.

iiih, lycka till i morgon ;d

själv vann vi vår grupp,

så tyvärr kommer vi inte mötas :( <3

2009-12-28 @ 23:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0