SWIZZ

Jag är helt utmattad men ska verkligen försöka uppdatera så mycket som möjligt nu under jullovet. När jag skriver trött menar jag svartunderögonen-trött!

Idag var det skolavslutning, som ni säkert fattar. Inte som vilken julavslutning som hälst, nädå, det var en barnen i bullerbyn-skolavslutning! Med fallande snö och bitande kyla!:)
Rektorn höll sitt tal och ni kan säkert räkna ut att man hörde många snarkningar. Nä, jag överdriver, men jag kom på mig fyra-fem gånger att drömma mig bort och missa vad det var han precis sa. Asså detta tal var värre än sommaravslutningen!
[Bara en snabb mellanstickare, påtal om att somna, en låt som jag älskar och får mig att dagdrömma om allt mellan himmel och ord är Owl City's nya låt Fireflies;
Musikvideon är också fin, men jag kunde inte ta den. Jag orkar inte förklara varför]
Till fika fick vi halvtinade kanselbullar och Lidl-julmust - ikke gott!
Innan under terminen skrev vi något snällt till varje person i klassen, var och en av oss. Idag fick man vad de andra hade skrivit om en sammanställt på en inplastad lapp. Det var jättegulligt och jag blev jätteglad:) Vi fick även betygen;) 4 MVG, 12 VG och 1 G = 260 p. och jag är jättenöjd!


Efter cermonin med julmusten, sjungandet i aulan, 30 miljoner halkningar på snön/is fick vi gå. Då gick jag, Lovisa, Frida, Sara och Evelina till Arimans och fikade tillsammans med Kathinka och Astrid. Det var härligt! Alla var trötta och när bara jag, L, F och S var kvar övervägde vi att somna till folkmumlet inne på caféet :)
Lugn! vi gick till bussen istället. Jag och Lovisa tog Lommabussen. Väl påhoppade på bussen tog jag av mig mina skor och såg att mina skor hade läckt så att båda fötterna var nerdränkta i smält snö! (Ja, jag klagade länge och väl för Lovisa över hur ont jag hade i fötterna innan!) De var iskalla!

Vid Folkparken skulle vi av, hon för att gå hem, jag för att hämta väskor som skulle till fassan. Nu kommer en kanske lite krånglig förklaring; När man har satt sig längstbak i en buss man åker långt med och ska gå av springer man. Inte för att man har bråttom av eller så, men för att det är någon slags nerförsbacke i bussen och för att busschaffisen bromsar i en evighet så att man blir helt frammåt tung. Där sprang jag som bäst påväg av från bussen (...och när man åker i Lomma bussen är det bara ap-osociala som åker, så det är knäpptyst!) tar jag ett steg ut på fast mark, kind of, och skriker wiijhiiioooo när jag på det där första steget halkar en rejl halk! Jag ramlade som tur var inte omkull, men jag såg utifrån hur alla inne på bussen kollade på mig! Attation-whore!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Bild på pannkakorna som jag och Imelda gjorde i tisdags, lyckade?
Bilden blev relevant när ni läser närsta rder om att dega, detta påminner om en deg.

Efter missödet duschade jag fötterna i varmvatten i en kvart då tårna var lila-vita och känsellösa, asså jag svävade fram.

Sen dess har jag barat degat och ätit tackos! :D mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0