Nyckelpigor

Adam, lillebror, har sagt två världens roligaste saker idag/igår

Igår; Malin kom hem efter att ha sett den nya Harry Potter-filmen med Didrik och jag frågade hur många som dog i den, och vem. Hon sa vem det var medans Ad höl för öronen. När hon slutat snacka sa an: Åhh. det är bara en som dör(ungifär så här ar det alltså, ungfär)  Tänk om det är en sån tabbe, typ nån statist som bara faller ihop. Kanske när Harry siter med Hermoinie och Ron i biblioteket och snackar (jag och adam spårade ut och började beskriva värsta knäpa senarierna som skulle kunna hända) och så går det bara förbi någon random person och kollar på böcker och så tar den sig för hjärtat och får sån stilladödchock blick  ansiktet och faller hop. Sån man inte alls räknat med dör, Sån som ingen visste vem det var?! HAHAHA,
Jag grät så mycket jag skrattade till det, Står här och småflinar åt det, HEHE

Idag: Asså det är lite pinsamt det här med att jag trott att man kan veta hur många år en nyckelpiga har levt genom att räkna prickrna på deras skal. (Asså han är helt seriös med att an trott på det hela sitt liv!) Jag lärde mig faktiskt det idag:$ Påväg hem från Kph: - Kolla, i sysvenskan står det att nyckelpigans prickar bildas på 20 minuter. Jag har nog fel om års prickar va?
Läskigt nog var det ett helt upslag om hur nyckelpiggan bildas!! Det är väl det här med nyckelpigs invationen..

Bara fede gullig bild på när adam ska koncentrera sig men när jag sabbar det helt för honom:))(a)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0