Kyrka

Som många andra 14/15 åringar så ska jag konfimera mig. Den kyrka jag ska konfirmera mig är helt ok, men det sjuka är att man får typ bara gå i DEN kyrkan. HALLÅ! hur korkat är inte det? En normalt klyftig människa fattar ju att det smartaste är att få se olika slags gudstjänster! inte samma gudstjänst 12 ggr 1½ h /gång. Det är juh bara såå tråkigt.  Vilket fall som hälst så av HAnna tvungen att gå i kyrkan idag. JAg följde med. Man blir inte speciellt upppiggad av gudstjänster, lite trött däremot. Jag tycker att det är tramsigt att inte få poäng avän om man går i en kyrka nånannanstans, så jag har skrivit in det kyrkobesöket i min konfirmandbok.
Direkt efter kyrkan körde Hannas morföräldrar oss hem till dem och bjöd oss på Kroppskakor. Den som döpte den maträtten är ju elak. Man blir ju äcklad av själva ordet. Inte sant? Men det är faktiskt inget speciellt med det. det är typ kött inrullat i potatismos.
Hanna hoppade över sin träningsmatch och vi tittade i stället klart på Djävulen bär Prada som vi båda somnade till igårkväll.
!Förresten, jag lockade ju Hannas hår igårkväll, det blev jätte fint! Tack för att du skickade bilden Hanna! :) (bilden på håret hamnade på gårdagens inlägg). Vid halv tre hoppade vi över fikan för att gå ut och gå en runda. Japp, vi skulle hälsa på Jocke. Hanna ringde hans lilasyster Marie och frågade om hon var hemma själv (icke, jocke var där!) och frågade ifall vi kunde komma och titta på deras hästar. Men vi hann inte mer än komma dit och säga hej snabbt innan vi var tvugna och gå hem igen. Det vill säga hej till Marie, orkade inte komma ner. Och så var den kärlekshistorian slut :))
hanna&jag
Hanna&jag

HAnna

Kroppskakor
Kan skriva ut Receptet om någon är intresserad av att veta :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0