O.D.

Idag har det varit operations dagsverke. För er som inte vet vad det är så ska man jobba eller på något annat sätt få in pengar till ett annat land. I år samlade vi in pengar till barnsoldater i afganistan. Tänka sig vilken bra del av världen man har fötts till. Här har vi ganska "världsliga" problem, som 1. vilka kläder ska jag ha på mig? 2. Usch så mycket läxa! 3.Jag vet inte med vilken kompis jag ska va med?! 4.Ingen tycker om mig!
Mina Svar:
1. Alla i bla Afgannistan har tyvärr inte särskilt många olika kläder att välja mellan! och vi vill bara inte ha på oss samma köäder två dar i rad
2. De skulle kunna döda för att gå i skolan. En del iaf. Men majoriteten skulle göra vad som helst för att få en utbildninga. Skola existerar bara för många i de krigsdrabbade länderna i deras drömmar!
3. Jag tror nog att de har kompisar, inte det. Men många av dem måste troligtvis jobba hemma för att klara dagen, och har därför inte tid att hänga med andra i deras ålder bara för att de vill.
4. Här har jag inget riktigt svar. Det är klart att de också kan ha den kännslan. Men jag tror nog endå att känslan har två olika betydelser för oss.

Jag kan mycket väl ha för värrat bilde av hur det egentligen är. MEn det kan ju va bra att överdriva lite så att man verkligen förstår, inte sant? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0