Gymnasieval

Usch och tvi! nu är det gymnasieval för fulla muggar och jag har ändrat mig om vart jag ska gå och vilken linje måånga gånger.. Jag har varit inne på Turismgymnasiet- Ligger i St Lars parken som är helt omöjlig att ta sig till från Lomma, Hotell&Turism-men det är på Vipan och förra året var lägsta intagningsbetyg 50 poäng! Vilket kan resultera till att klassen lätt kan bli oseriös... Pyttelite inne på Media- men ändrade mig när det var mycket om journalistik, där jag inte direkt är topp 1000 bra på!

Sammhälle-Europa
profilen på Polhem har jag också varit inne på. Att få ett halvt sabbats år från skolan under skoltid är ju rätt lockande. Men. Man kan bara gå Samhälle-Samhälle, och jag vil gärna välja till någon inriktning mer nu när man får chansen. Dessutom tror jag, jag vet inte, men jag tror inte att jag skulle vilja vara hemmifrån under en så lång tid under skoltiden. Jag kommer att bo utomlands minst ett år efter gymnasiet och jobba som typ au-pair. Men jobbar jag som det behöver jag inte ha skolan samtidigt och så. Asså jag känner bara att det inte är något för mig helt enkelt.. U

töver dessa fyra linjer ha jag velat gå Samhälle-Språk Polhem eller på Spyken. Polhem är ett plus för att det är lätt att ta sig till, men den skolan är så ofantligt stor! Spyken verkar ok, det kommer nog att bli mitt andrahands val. Det kommer att vara med på min val-lista!:D

Det var alltså gymnasie mässa i Färs&Frosta (eller som vår lärare sa; Fräst&Frossa, inte lika trevligt med frossa där inte..) sparbak arena och lunds gymnasieskolor var där. Skolan Mikael Elias teoretiska gymnasium lockade mig jättemycket Den ligger på Mårtenstorget-Centralt och bra!! En liten skola där man syns + en massa andra argument som jag inte orkar skriva upp. Fråga om ni vill veta (A):D

Nu ksa jag snart gå och mysa med te och poppcorne, oj! poppcorne på en torsdag.Ajabaja! MUMS!
PUSSHEJ
Jessica

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har alltid varit bra på att skriva och har en stro dos fantasi, så jag tycker inte du skall "dissa" media gymnasiet bara för det är mycket journalestik! Det är ju inte meningen att man skall kunna allt INNAN man börjat plugga det, eller hur!=) Tror att det inte är fel av dig att titta på storleken på skolan, så att du syns menar jag. Jag tittade på den också och hade samma funderingar som du har. puss

2009-11-06 @ 11:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0